czwartek, 17 października 2013

Szydełkowy dywanik...

Okrągły szydełkowy dywanik z akrylowej włóczki wydziergany w/g własnego pomysłu tu w pierwotnym wydaniu dostał nowe oblicze...od początku zamierzałam dorobić jeszcze jedną falbankę...no ale brakło włóczki. Kiedy dokupiłam okazało się, że jest w innym odcieniu. Sporo się trzeba było zastanawiać co począć...zamówiłam kolejną partię akrylu ecru i okazało się, że odcień jest jeszcze inny. Przyszło mi kombinować...połączyłam dwa odcienie w jeden splot i udało się... kolor się dopasował na tyle by nie razić innym odcieniem...powstała druga falbanka i cały dywanik ma średnicę ok 120 cm. Teraz jest większy, a dwie zachodzące na siebie koronkowe falbanki dodają uroku. Myślę ,że dywanik stał się ciekawszy... Dywanik z akrylu jest mięciutki i lekki w porównaniu z dywanikiem robionym ze sznurka. Zapraszam TUTAJ INNE DYWANIKI

16 komentarzy:

  1. Jestem pełna podziwu, piękny a do tego bardzo pracochłonny, wykonany idealnie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dywanik nie jest zbyt pracochłonny. Nitka gruba więc robota pędzi do przodu i szybko widać efekty. Pozdrawiam...

      Usuń
  2. Jesteś mistrzynią !
    Pozdrawiam. Ola.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno się napracowałaś :) A jaki gruby akryl używałaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nitka akrylowa w 100g - 300 metrów i robiłam w trzy nitki. Więc dywanik dość gruby. A pracować kiedy robótki przybywa w mgnieniu oka to sama przyjemność. Pozdrawiam...

      Usuń
  4. Wspaniały! Masz w 100% rację - z podwójną falbanką wygląda ciekawie i lepiej niż w pierwotnej wersji. Bardzo mi się podoba Twój dywanik.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, robiąc dodatkową falbankę zastanawiałam się czy to dobry pomysł by była "trójwymiarowa" miałam obawy czy nie będziemy się o nią zahaczać...? ale jest ok i wygląda ciekawie. Pozdrawiam...

      Usuń
  5. Bardzo ciekawy ten dywanik, sceptycznie podchodziøam do takich dzieø, ale ten bardzo mi sié podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo, ale to bardzo ładnie wyszło :-). Na zdjęciu nie widać różnic w odcieniach. Nie wpadłabym żeby zrobić na szydełku dywanik i to z włóczki, ale jak widać można i to z powodzeniem! Aż mnie korci żeby zrobić coś podobnego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Dziewczyny. Też miałam obawy co do zrobienia dywanika ze zwykłej włóczki... ale czemu nie... skoro można z pociętych starych koszulek ...to kto nam zabroni wykorzystać włóczkę na sweterek...hihihi. A do tego można go wyprać w pralce...Pozdrawiam...

      Usuń
  7. Dywnik jest przepiękny Proszę o schemat i ewentualne wskazówki zeby taki zrobic.
    Pozdrawiam
    E-mail: piorkasia@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam,dywanik piękny :) czy pamięta Pani ile mniej więcej potrzeba włóczki akrylowej na takie cudo? Pozdrawiam. Marta

    OdpowiedzUsuń
  10. ...niestety dywaniki dziergane dawno i takich szczegółów nie pamiętam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń