środa, 20 listopada 2013

Firanki do kuchni białe...

Powstały na wzór wiszących w moich oknach FIRANEK ECRU... Wykonane na podstawie wspomnianego wcześniej wzoru znalezionego w necie... a mianowicie jest to wzór bluzeczki, który w moim przypadku wykorzystałam do wydziergania firanek...TU WZÓR Firanki szydełkowałam z bawełny Alize Bella w śnieżno białym kolorze. Dwie firany różnią się od siebie tylko szerokością. Jedna na okno 137 cm, druga 107 cm. Wysokość dłuższych boków firanek to ok. 90 cm. zaś środek czyli wycięcie ok 80 cm. Firanki są lekko przykrochmalone. TU NA OKNACH BIAŁYCH Firany naciągnięte są na metalowy karnisz w kształcie rurki o śr. ok 2 cm. W tym celu wydziergałam ozdobny tunelik: Wieszając firany do zrobienia fotek założyłam je równocześnie na jednym długim karniszu... i co powstało... świetny pomysł na kolejne firany na podwójne okno... Na styku dwóch okien powstał dłuższy środek firany co daje znakomity efekt na dużym oknie...: Jako małe uzupełnienie szydełkowych firanek z resztek bawełny wydziergałam dwie małe serwetki, podkładki...można wykorzystać jako podkładki pod filiżanki z kawą lub zwyczajnie ozdobić nimi parapet...Tu więcej fotek... SERWETEK

33 komentarze:

  1. Cudeńka te firanki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne firanki. Przepiękny wzór. Są po prostu idealne i idealnie pasują do twojego domku.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, wzorek taki zwyczajny ale efekt firany faktycznie jest uroczy. Te firaneczki pozują u mnie tylko do zdjęcia...a będą ozdobą w okienkach w domku Ani. U mnie wiszą podobne tylko w kolorze ecru... TU MOŻNA ZOBACZYĆ Pozdrawiam

      Usuń
  3. Wspaniałe. Przyznam, że też o takich marzę ale jak sobie przypomnę ile się namęczyłam przy zwykłych zazdrostkach to cały mój zapał znika.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...Marzenia się spełniają ...odpoczniesz i zapomnisz o trudzie dziergania zazdrostek i do dzieła... pozdrawiam.

      Usuń
  4. Witam serdecznie, czy sprzedaje Pani serwety? Jeśli tak, jak cenowo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Gotowych serwet obecnie nie mam. Chętnie wydziergam na zamówienie, a cena zależna jest od rodzaju serwety i użytych nici. Jeśli masz wybraną serwetę lub ulubiony wzorek zapraszam, szczegóły do omówienia...Pozdrawiam Jola

      Usuń
  5. Wspaniale! Powtarzam się, wcześniej na FB podziwiałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna firanka! zakochałam się :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję jesteście bardzo miłe, pozdrawiam Jola

      Usuń
  7. ja też się zakochałam w tych firankach
    i chyba zacznę sobie dziergać firanki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam dzierganie firanek... Okna z szydełkowymi firankami zachwycają wszystkich odwiedzających... Pozdrawiam Jola

      Usuń
  8. Po prostu mnie zatkało :-) Cudne firanki :-) Ileż godzin dziergania ... Rewelacja :-) :-) :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ..."ileż godzin dziergania"... Ewciu tak jak w tytule mojego bloga ..."codziennie po godzince"... hihihi...Pozdrawiam

      Usuń
  9. Piękne to zbyt mało, najpiękniejsze, super. Zachwycam się i podziwiam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie miłe komentarze utwierdzają w przekonaniu, że rękodzieło jest piękne... pozdrawiam i dziękuje

      Usuń
  10. Śliczności! Idealny wzór na zazdrostki, przynajmniej jak dla mnie, bo patrząc na Twoje pełnowymiarowe firaneczki wpadam w panikę wyobrażając sobie ile czasu potrzeba by je wydziergać. Już kiedyś to powiedziałam - przytulnie i ślicznie u Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję... wzorek jak najbardziej idealny na zazdrostki, polecam... "codziennie po godzince"... i na święta będzie nowy wystrój okien...hihihi Pozdrawiam Jola.

      Usuń
  11. Piękne te Twoje firanki ! Pozdrowienia !

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ tu u Ciebie pięknie!!!:) Jeśli można, zostaje na dłużej:) No...zakochałam się w tych robótkach wspaniałych:)
    Te firanki to chyba sporo czasu zajęły?
    Serdeczności!
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
  13. Znalazłam Cie Jolu na blogu kasiulkowym. Przyszłam, zobaczyłam i zostanę, bo już kocham te firanki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Prześliczne firaneczki wydziergałaś.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. No, no, jestem pod dużym wrażeniem:-)))
    Pozdrawiam
    M.Arta

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękne firaneczki - gratuluję starannego wykonania!
    Przeczytałam,ze wykonane są z bawełny Alize Bella....nie wiedziałam,ze ta bawełna nadaje się na np.na zazdrostki...jakie wtedy szydełko ?
    Po zrobieniu firanki,po wykrochmaleniu trzeba ją,,poszpilkować''jak inne serwetki ?
    Serdecznie pozdrawiam - Kazimiera

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobry wieczór arcydzieło goni arcydzieło czy było by dużym nietaktem prosić o dokładniejszy wzór ( wyraźniejsze zdjęcie) na firany ananasowe przepiękne kiedyś też miałam do kuchni ale po wybudowaniu się okna inne więc oddałam wszystkie siostrze teraz u niej w oknie cieszą oczy moje ale te Pani ananasowe zrobiłabym do nowych okien kuchennych bardzo przepraszam za kłopot i serdecznie pozdrawiam Jolka
    jolanta.k553@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety brakuje czasu na grzebanie w tysiącu moich zebranych wzorach...ale zapraszam na mojego Pinteresta... po prawej stronie na blogu...wystarczy wejść w moje tablice tam kopalnia wzorów inspiracji i różnych pomysłów. Pozdrawiam

      Usuń
  18. Jolka anonimowa bardzo dziękuję za odpowiedź przepraszam,że zawracam głowę ale jednocześnie dziękuję za podpowiedź całe ostatnie swoje lata zawodowe przepracowałam na komputerze ale szczerze nienawidzę komputery w pracy odpowiedni program a w domku to książka szydełko i jak najdalej od czarnej skrzyneczki więc teraz muszę nadrobić i troszeczkę się podszkolić pozdrawiam szydełkowo i napewno skorzystam z niejednego wzoru

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...cieszę się. Moją odskocznią "od dnia codziennego" jest ogród, szydełko , druty i kulinaria... Pozdrawiam.

      Usuń
  19. Pani Jolu chcę zrobić takie firany synowej mam pytanie czy one są zrobione w całości czy łączyła Pani elementy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W poście tłustym drukiem zaznaczone wzór i kolejne tematy związane z firaną zapraszam do klikania i czytania postów i komentarzy. Pozdrawiam i życzę przyjemności w dzierganiu.

      Usuń