poniedziałek, 20 stycznia 2020

Firana z koronką w listki...

Nie wiem jak to się stało ale właśnie szperając w swoich zbiorach znalazłam fotki szydełkowej firanki, której jeszcze na blogu nie pokazywałam...
Tak prawdę mówiąc tak dawno ją wydziergałam, że nie pamiętam żadnych szczegółów... ani nr szydełka, którym robiłam, ani jej wymiarów... Tradycyjnie jednak zrobiona była "metodą prób i błędów" w/g własnego pomysłu. Pewne jest również to, że zrobiłam ją z kordonka nowosolskiego w kolorze ecru, o którym pisałam TUTAJ
Prosta szydełkowa naprzemienna siateczka (nie tradycyjna siateczka w kratkę) przepleciona pęczkami z poczwórnych słupków, wykończona szeroką koronką w listki z pęczków słupków (na samą koronkę raczej gdzieś mam wzór, pamiętam, że był łatwy do zmodyfikowania. Jak odnajdę wstawię post)
Wykończenie górą to tradycyjnie już tunelik, w którym można przepleść karnisz. Osobiście lubię kiedy firanki są równomiernie rozwieszone i są przymarszczone. Dla mnie firana musi być co najmniej ok 1,5-2 x szersza od karnisza wtedy ładnie się układa i nie sprawia wrażenia za wąskiej. Ale to tylko moje zdanie...każdy ma swój gust. Tunelik jak widać na fotce wykonałam z wielokrotnie nawijanych słupków połączonych w pęczki...
W zapiskach FB odnalazłam jeszcze, że w planach miały być dwie i miały wisieć w mojej kuchni (hahaha) jednak jest jedna i trafiła na okno kuchenne ale u córki...(hihihi)
Przypominam czytelnikom mojego bloga o rabaciku na cały asortyment w sklepie KORDONKI NOWOSOLSKIE na hasło "grzebyczkowyswiat" ... więcej o tym TUTAJ
Serdecznie wszystkich pozdrawiam Jola

13 komentarzy:

  1. Jestem tą firanką oczarowana!!! PIĘKNA!!!
    Cudowny wzór; czekam na schemat koronki z niecierpliwością:))
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękna jak zwykle u Ciebie. Pozdrawiam:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dziękuję za miły wpis... i pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Prześliczna, jak zawsze! Właśnie też zamawiam kordonki na firanki, niestety, Twoje hasło w sklepie nie działa :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisałam... sprawdzę i dam znać... nie wiem o co chodzi... poczekaj z zamówieniem... Pozdrawiam Jola

      Usuń
    2. Annasza-dostałam odpowiedź, że zniżka jest aktywna cały czas, tylko proszę zwrócić uwagę, że hasło jest bez polskich znaków "grzebyczkowyswiat" POZDRAWIAM

      Usuń
  4. Witam, serdecznie dziękuję i pozdrawiam Jola.

    OdpowiedzUsuń
  5. Musiałaś włożyć ogrom pracy, ale za to efekt końcowy świetny ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten blog naprawdę jest bardzo fajny. Kumplowi ten blog na pewno podrzucę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Najpiękniejsza!!! Jestem zachwycona! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń